Blog

  • Nokre få ord om Dubai

    Burj al Arab sett frå souqen Madinat Jumeirah. Ikkje tvil om at det er eit storflott bygg, men er det ein turistattraksjon dersom ein ikkje bur der?

    Etter å ha forbrote meg mot Sabbaten på fredag og arbeidd mesteparten av dagen tok eg og kolleaa Mike oss fri laurdag for å ta ein kikk på Dubai. I motsetnad til Abu Dhabi er Dubai velkjent for folk. Folk som ikkje har vore i Dubai trur gjerne at alt der dreiar seg om off-shore båtrace; om luksushotell; om raske bilar; og om søkkrike sjeikar – noko som forsåvidt stemmer godt overeins med røyndomen.

    Mike delar mi interesse for å farte kringom med svære, dyre kamera som tek bilete som til forveksling er like dei bileta ein kan ta med knøttsmå billegkamera – såleis levna det liten tvil om at vi må ha sett ut som om vi var råka av eitt alvorleg tilfelle turisme, der vi stod og fotograferte alt som fotograferast kunne. Det er ein del det, i Dubai.

    Det er litt underleg at ein så stor by som Dubai vert berømt for noko så ubetydeleg som eitt hotell. Det er ikkje til å stikke under ein stol at Burj al Arab er ein markant bygning – men eg tykkjer hysteriet om denne overnattingsinstitusjonen er sterkt overdrive. Likevel måtte eg naturlegvis ta eit bilete av stasen (over).

    På Madinat Jumeira Souqen kan ein få oppjustert vasspipesamlinga si. I dag tek eg den raude vasspipa, takk!

    Eit fossefall i ørkenen. Som alt anna i Dubai; kunstig – men fint likevel.

    Imponerande takboge i Mall of the Emirates. Truleg ikkje dimensjonert for store snømengder på taket…

    …men like fullt dimensjonert for store snømengder inni! Ski Dubai: ein 400 meter lang skibakke med 150 meters høgdeforskjell inne i Mall of the Emirates.

  • (Geo)turist

    Det må truleg vere slik dei ser ut, desse geoturistane det er så mykje snakk om. Meg sjølv utanfor Madinat Jumeirah, Dubai, UAE. (Foto: Mike Cheremshynskyi)

  • Eit pølseskinn til besvær

    Skog i vinterver

    No skal ein naturlegvis ikkje tru på media, statistikk og politiske festtalar, men om ein hadde gjort det, kunne ein lett ha fått inntrykk av at det norske helsevesenet er mellom dei fremste helsevesena i verda.

    Om så hadde vore, er det til å undre seg over at barnevernet aldri avla ein visitt heime hjå oss, etter at eg i tolv-trettenårs alderen ved fleire høve synte meg på offentleg stad ikledd ein ettersitjande Norheim skidress.

    Ikkje det; eg hadde ein utmerkt oppvekst, men det må det ha vore vanskeleg å sjå for dei som stod ikring meg, like før startskotet gjekk under skikarusellen på Vereide i 1984. Når eg stod i ro såg eg berre svært underleg ut men når eg byrja å røre på meg må det ha vore vanskeleg å halde seg frå å le, for dei som såg på.

    Eg er ein ivrig tilhengar av individuell fridom og retten til sjølvbestemt bunad, men når det er sagt finst det nokre ting som ganske enkelt ikkje er meint å vere. Herimellom kombinasjonen av meg sjølv og ettersitjande skidressar, som ikkje vert det slag betre av å vere marineblå og signalraude.

    Eg kan ikkje minnast kva som var opptakta til den kortlevde skikarriera mi, men når eg ser attende er det vanskeleg å skjøna at eg sjølv kan ha vore drivkrafta. Meir sannsynleg var det utrykk for eitt ynskje hjå foreldra mine om at den gjøkalvaktige yngstesonen deira skulle fatte interesse for fysisk fostring og konkurranse – slik syskenborna på Breim i si tid hadde gjort.

    Ein skodde- og snøtung dag på Utvikfjellet gjekk startskotet for mitt fjerde eller femte skirenn. Det fanst ikkje noko statistisk underlag som kunne forklare kvifor eg framleis stilte opp. Eg hadde gjort det meir enn allminneleg dårleg i alle føregåande renn, og i den grad det hadde vore noko utvikling var den negativ. Plasseringa var imidlertid den same; er du sist så er du sist.

    I den dårlege sikta forsvann dei andre deltakarane ut av syne fortare enn vanleg, og i løpet av kort tid var eg og den bugnande skidressen min heilt åleine i sporet. Eg hadde vant meg til å gå åleine, eg hadde også vant meg til at saftstasjonane gjerne var demonerte når eg kom, men til denne tid hadde eg hadde i alle fall kome til dei før eller sidan. Denne dagen virka det ikkje som om det var slike fasilitetar langs løypa. Etter omlag ein time byrja eg imidlertid å skjøna at skirennet og eg hadde skild lag ein eller annan stad i skodda.

    Lut kroppshaldning hjelper ikkje på utsjånaden når ein går i ettersitjande skidress. Det var likevel ein slukøyrd og duknakka Runar som etter urimeleg lang staka seg inn i målområdet, eller rettare sagt det som hadde vore målområdet; alt var no demontert og folk hadde gått heim.

    Eg brukte ikkje skidressen meir; ikkje gjekk eg fleire renn heller. Eg fylte i staden skidressen med skumgummi og skaut på den med luftgevær.

    Det var det kjekkaste vi hadde det i lag – skidressen min og eg.

  • TV-dramas I feel comfortable recommending

    Gamal TVBefore 2007 I wasn’t much of a TV-series person. My schedule didn’t really allow me to follow a specific time slot every week for a prolonged amount of time. Then came full season DVDs, downloadable TV-recordings and Internet TV; a series addict was born. Since then I have seen a respectable amount of series, some of which I would feel comfortable recommendingto others:

    Ballykissangel

    English catholic priest misplaced in picturesque Irish village. Dark haired temptress running local pub. Interesting characters and nice scenery.

    Monarch of the Glen

    Son turned urban returns to mismanaged highland estate to succeed father as laird. Colorful characters and beautiful landscapes. Based on the equally colorful Compton Mackenzie’s Highland novels.

    LOST

    City slickers with intriguingly interwoven pasts find themselves stranded on mysterious island with hostile natives and super natural phenomenae.

    Ugly Betty

    Regular girl, not entirely complying with fashion industry standards when it comes to looks, gets job with famed fashion magazine. Is the sole support for incompetent yet likable editor and has to struggle with everything from evil women with take-over plans and shallow fashonistas who do not appreciate her presence.

    The existence of this series on my list puts a stain on my life long record of pure masculinity. However, it’s ironic view at the fashion industry and original take on comedy makes it a winner.

    House M.D.

    Bitter, “Sherlock Holmes-ish” doctor solves cases of diagnostic medicine by harassing his colleagues and playing unethical games. Hugh Laurie was better as Bertie Wooster and Edmund Blackadder than he is as House. Nevertheless, Gregory House’s dark, sarcastic world is fun.

    Prison Break

    Good guy trying to rescue less good, but ultimately innocent, brother from prison but incriminates himself by doing so in that he must involve a number of other inmates to make his plan succeed.. Interesting close-up on criminal minds and a disgusting ability to make me sympathize with some of the bad guys (not Theodore Bagwell).

    Deadwood

    Good guy and good guy’s sidekick comes to town to set up a hardware store but have to deal with a hardened set of locals during the gold rush of the mid-19th century.

    Though politically incorrect, the scenes where Al Swearengen “enjoys” the company of his brothel employees while he recites his monologues are purely brilliant, and I believe, unique.

    Rome

    Middle class good guy and lower class slightly less good guy struggle to live their lives and become instrumental to the big events at the end of Ceasar’s reign. Splendid sets and costumes. Addictive.

    Doc Martin

    Socially blunt doctor from London withdraws to small village after developing an unfortunate disgust of blood. Arguably a disadvantage for a surgeon. Falls in and out of love with local school teacher. Fantastic interaction with strange local characters.

    Northern Exposure

    Recently graduated New York doctor arrives in Cicely, Alaska, to serve his four years of duty to the state of Alaska who paid for his education. Doesn’t like it but has to stay. Great cast of the most memorable, likable and weird characters you can imagine.

    Twin Peaks

    Typical US small town is awestruck by the murder of local girl Laura Palmer. Eccentric FBI agent arrives to solve case. The strangest pack of characters ever to be present in a TV-series. Highly likable, almost addictive, yet ultimately incomprehensible towards the end.

    Monk

    Multi-phobic ex-cop solves cases in true Poirot style – except Monk isn’t so disgustingly unlikable as Poirot. His failure to comply with society in almost every respect, renders him very likable indeed. Sidekick female assistants Sharona Flemming and later Natalie Teeger  in addition to Captain Leland Stottlemeyer and Lieutenant Randall Disher are also brilliant.

  • Då fanden heldt fest i Fitjefjella

    Livet så langt har vore prega av ein serie underlege val. Til dømes valde eg i ein sein fase i oppveksten å byrje å spele toradar, og å vere open om dette, lenge etter at eg var gamal nok til å ha skjøna konsekvensane av det. No, etter 21 år i relativ sosial isolasjon, er det lett å sjå at dette var eit misstak.

    Sjølv toradarspelemenn kan heldigvis sparke nedover; på den absolutte botnen av den menneskelege rangsstigen, sett med populærmusikalske auge, fann vi nemleg på 1990-talet felespelemannen – og under han igjen hardingfelespelemannen. Til all lukke hadde eg fleire slike ikring meg; både bror min Kjetil og Anders i Kvia levde i ope samliv med dette djevelens eige instrument, tilsynelatande utan skam og blygsel. Såleis var det kanskje ikkje rart at eg ikkje lukkast sjå omfanget av mine eigne musikalske livsstilsval.

    I den tida folkemusikkentusiasmen framleis brusa friskt i blodet, hende det frå tid til tid at Anders og eg spelte saman, eller rettare sagt spelte samtidig. Dette skjedde som regel anten på Kvia eller på Kleiva, då den samtidige etterspurnaden etter fele- og toradarmusikk ikkje var i stand til å halde tritt med tilbodet.

    Ein gong hadde vi fått føre oss at vi skulle dra med oss instrumenta våre inn på Langedalen; utan tvil inspirerte av bror min og Håvard Nordvik som talrike gongar kunne treffast med ei kaotisk oppakning beståande av potetgullposar, brusflasker, plastvesker og fele- og trompetkassar, på veg over Ytre Skardet. Dette måtte vi óg prøve, tykte vi.

    Vel inne på støylen vart det tydelegare enn nokon gong at samspelet vårt leid under det faktum at det berre var tre slåttar vi kunne i lag. Instrumenta vart såleis etterkvart lagde tilsides til fordel for eitt av dei sedvanlege etegilda våre.

    Det var ein fin, mild haustkveld med lette skyer på ein elles klår himmel – og etterkvart dukka månen opp innom Svarte Kari. Gripne av stunda slo det ned ein idé i oss båe! Kva om vi tok med oss dei to instrumenta og tre slåttane våre inn i Buskredene – og spela så det ljoma gjennom heile dalen i den måneljose kvelden? Det ville ha vore stemning det!

    Omlag ein time seinare, klokka 1:00 på natta, vart dalen fylt av lyden av fele- og toradarmusikk. Ekkoet slo fram og attende mellom dei bratte fjellsidene og det var i det heile ein voldsom og mektig lyd.

    Inne på Nysætra snudde Erling Bråstad seg i senga. Han drøymde om då Alfred Dale, Steinar Sande og han sjølv framstilte høvesvis Sankt Peter, ein nyleg avdaud Steinar Sande og Fanden sjølv i ein sketsj på “Gutane sin kveld”, berre at i draumen var det han sjølv, Bråstaden, som var daud – og det var ikkje ein sketsj.

    Det hadde likevel vore ein god draum så langt. Alt såg ut til at han kom til å tilbringe etterlivet hjå Sankt Peter i himmelen. Bak Perleporten kunne han høyre lyden av søt harpemusikk og i det fjerne kunne han skimte dei vakraste englar. Det var i denne stunda at draumen tok ei lei vending; Perleporten klappa igjen, harpemusikken vart borte, Sankt Peter likeeins og i det fjerne kunne han tydeleg høyre Lucifer sitt eige gammaldansorkester stemme i med “Nordfjordvalsen”, gong på gong. Den neste timen, før levenet endeleg gav seg, sov Bråstaden dårleg .

    Spesielt merksame lesarar kan hugse at eg for litt sidan skreiv noko om skydekket. Det var lett. Nøkkelordet i den føregåande setninga er “var”. For medan vi, blinde for verda ikring oss, stod oppe i Buskredene og utstøytte “Det var på Capri jeg så henne komme”, skya det til ganske så betydeleg. Med eitt var det stummande mørkt ikring oss og vi hadde eitt problem. Når sant skal seiast hadde vi fleire problem. Vi var omlag ein kilometer frå støylshusa utan ljos av noko slag. Det var bratt, ulendt og vi hadde med oss instrument som det ville vere vanskeleg å forklare kvifor dei var øydelagde når vi kom heimatt.

    To timar og adskillege blåmerke seinare kunne vi konstantere at vi for fyrste og siste gong hadde hatt med oss fele og toradar i Buskredene. Det er godt for alt som er gjort.

    Klokka halv-ti neste morgon kunne ein sjå båten til Erling Bråstad fosse ut vatnet med eigaren ved årane. Han var trøytt og sliten etter ei uroleg natt men rodde som han aldri hadde rodd før. I bakhovudet hans gjekk det ein melodi; det var ei spesielt skjærande fortolking av “Det er Norge som er bra…” framført på fele og toradar.

    Det hasta no, han måtte kome seg heim, han måtte kome seg til kyrkjes.

    NB! Alt det som står i kursiv er fri fantasi – men var naudsynt for å gjere forteljinga interessant nok til at andre vil lese den!

  • Emirates Palace Hotel, Abu Dhabi

    Girl on beach in front of Emirates Palace

    Girl walking on beach in front of Emirates Palace hotel on the south-western tip of Abu Dhabi island.

    Following centuries of hardship, living of what little the desert and the pearl diving could offer, the Emirati of today like to indulge in all kinds of luxury. The Emirates Palace is Abu Dhabi’s response to neighbor emirate Dubai’s world famous seven-star hotel Burj al Arab. The hotel grounds alone covers about two square kilometers of land and the hotel has 400 well-equipped, luxury rooms – including suites with separate elevators and access ways.

    Emirates Palace

    A fountain, typical to Abu Dhabi, in front of Emirates Palace hotel.

    Fountain near Marina Mall

    Detail of fountain on a backdrop of the dome of Emirates Palace hotel.

  • Inntrykk frå Abu Dhabi (etter to veker)

    Mosque

    Moské med forgylt kuppel nær Rashid Bin Saeed Al Maktoums gate.

    Abu Dhabi er ein storby – og ein stor by. Eit kompakt fotgjengarsentrum manglar heilt og transporten er konsentrert rundt privatbiltrafikk. Det er butikkar over alt men den “seriøse” shoppinga er konsentrert til gigantiske kjøpesenter, “malls”, med innandørs gater, underhaldning og restaurantar.

    Gatebilete frå Abu Dhabi

    Del av Zayed den fyrstes gate, Abu Dhabi sentrum

    Abu Dhabi er flatt. Heilt flatt. Landskapet består av ei uendeleg rekkje med høghus, kjensla av å vandre kringom i Abu Dhabi kan ikkje vere så heilt ulik den ein har når ein går på Manhattan i New York.

    Fontene ved Corniche

    Fontene i nærleiken av Sheraton hotel på Corniche

    Arabarane er glade i vatn. Alle samfunn har ein tendens til å dyrke minimumsfaktorane sine, det er truleg difor ein finn nordmenn i badebukse og bikini i påskefjellet, om sola skulle gløtte fram. I Abu Dhabi er det fontener som gjeld. Mange fontener, over alt.

    mosque.jpg

    Moské i nærleiken av gullsouken i Abu Dhabi

    På same måte som vi let oss undre over talet kyrkjer pr innbyggjar, i små bygdesamfunn på vestlandet, er Abu Dhabi full av moskear. Frå kraftige høgtalarar i minaretane vert muslimane kalla til bøn fem gonger dagleg med ulike bønerop som vert framførte/sungne av muezzinen. Om dette skjer midt i eit møte, hender det at folk reiser seg og går, for så å kome attende ti minutt seinare, etter bøna. Det står respekt av det å ikkje berre seie at ein trur, men også å lever deretter.

    Lovsystemet i Abu Dhabi er basert på Sharia, lovdelen i Koranen. Dette medfører ei rekkje restriksjonar som eg ikkje er van med, men som har liten konsekvens for mitt levesett, når det kjem til stykket. Folkeskikk og bondevit strekkjer langt også her. Underleg nok går det an å få kjøpt både brennevin og bacon her nede, i spesielle butikkar som sel “non-Islamic groceries”. Det same gjeld i internasjonale restaurantar og hotell som fungerar som små sekulære samfunn i den religiøse staten.

    Corniche

    Utsnitt av “strandpromenaden” i Abu Dhabi, Corniche

    Abu Dhabi er ein trygg by. I Oslo, med sine 500 000 innbyggjarar, kan ein utan vanskar klare å bli fråstolen lommeboka om ein tek seg ein spasertur langs Akerselva om kvelden. I Abu Dhabi kan ein spasere åleine på Corniche klokka 02:00 om natta utan å ha noko anna å vere redd for enn at det vert tungt å stå opp neste dag.

    Eg trur ikkje at eg kjem til å leige bil i Abu Dhabi; store delar av befolkinga i her er djupt religiøse, og stør seg til at det som er meint å skje skjer, uavhengig av raude og grøne trafikklys, fotgjengarfelt og tometer høge nordmenn.

    Mest fascinerande er det kanskje at Abu Dhabi inntil 1970 var ein landsby med svært få innbyggjarar, ingen høghus og dårlege prospekt for framtida. Sheik Zayeed bin Sultan al Nahyan bygde denne byen med inntektene han henta frå oljen. Men arabarane har ikkje late seg blinde av oljen, dei byggjer ein stabil økonomi som har fleire bein å stå på og der oljen pr dato utgjer mindre enn 10% av BNP.

  • Ei ny helg står for døra i Abu Dhabi

    Balladia

    Biletet ovanfor syner kommunehuset i Abu Dhabi der eg arbeider. Det er noko meir “grandiost” enn kommunehusa heime – men så har då også kommunen 1 694 000 fleire innbyggjarar!

    Forrige helg gjekk med til å pleie helsa etter at eg vart slegen ut av feber fredag ettermiddag. Dermed fekk eg ikkje utforska Abu Dhabi slik eg hadde sett føre meg – ei heller Al Ain-oasen eller nabobyen Dubai. Det lyt vere til seinare vitjingar. No er helsa oppe der den brukar å vere att, det vil seie, i botnsjiktet, og ei ny helg står for døra; alt skulle såleis vere duka for noko større opplevingsrikdom denne helga!

  • Vermelding frå Abu Dhabi

    Abu Dhabi skyline

    Bylandskapet i Abu Dhabi, sett frå piren ved Marina Mall.

    Då eg på fredag tok farvel med kollegiet på Leikanger gjorde eg eitt stort poeng utav kor meiningslaust det er å vere i Noreg i tidsrommet november til mars, så la eg til noko om solbriller, varme dagar og bading, før eg la beina på nakken og strauk på dør.

    To dagar seinare, etter eit ualminneleg suksessrikt rakfisklag hjå Siri (Benjaminsen) og Per (Bjørkum) i Vikadalen, fann eg altså meg sjølv på Abu Dhabi International Airport; ein travel og trang flyplass som openbart hadde gapt akkurat så høgt som den kunne svelje, men som hadde gløymt at også måtte tygge.

    Vel ute av terminalen kunne eg konstantere at det her var eit mindre avvik mellom dei paradisiske vertilstandane eg hadde ført i marknaden – og den noko meir sosialrealistiske røyndomen ikring meg.

    Det var kjølig og regn. Høljeregn. Meir regn enn på lenge – og medan regnet og realitetane kom strøymande ned over meg, jubla arabarane som stod ikring meg. For dei var nok regn ei meir eksotisk og gledeleg oppleving enn for ein som er fødd og oppvaksen i Sogn og Fjordane. Så regna det i to dagar og tre netter og så vart det tørt att. Og tørt er det no, torsdag ettermiddag.

    Vart særs godt imotteken av Oskar (Henriksen) ved ankomst. Oskar er ein ringrev som i kortare og lengre periodar har halde til i Abu Dhabi sidan midt på 80-talet, og som har eit vidunderleg kontaktnett, er dyktig i arbeidet, er godt selskap og attpåtil ein utsøkt kokk. Oppdragsgjevaren, byplanavdelinga i Abu Dhabi kommune, har også mange oppegåande og interessante folk, i det heile må eg seie at eg har fått eit svært positivt inntrykk av organisajonen.

    Eg har ikkje hatt gleda av å arbeide i eit muslimsk land før, og har difor ikkje opplevd å ta helg på ein torsdag før – eg har derimot rike erfaringar med å arbeide på søndagar. Båe delar skal nok gå bra. Har ikkje klart å bestemme meg om eg skal dra til Dubai eller Al Ain i morgon – eller ganske enkelt halde med i Abu Dhabi. Tida vil vise, og vonaleg vil kameraet mitt fortelje.

    Manipulated colors, Abu Dhabi Skyline

    Detalj av bylandskapet i Abu Dhabi sett frå same stad som over.

    Vannscooter

    Arabarane fornektar seg ikkje ein tur på vannskuteren sin midt på dagen!

  • Rare Breed(ing)

    Wrestling in Lust(er)

    More and more unknown people lay claim to their fifteen minutes in the limelight. Today two of them could be seen on the front page of my local newspaper “Sogn Avis”. Under the headline “Rare Breed”, they are shown in something which allegedly is a wrestling pose.

    I’m not a prejudiced man, but there’s something Ace & Gary-ish going on between those two…

    – What are you looking at?

    – N O T H I N G ! !